Mushoku Tensei

Mushoku Tensei

středa 25. února 2015

Kapitola 16 - Mladé slečně je deset (část 3)

Část 3
Edonina výuková metoda je vážně příliš mizerná, ne, z pohledu učitele je to prostě takhle: musíš dělat tohle, takhle se to dělá, v každém případě si to musíš zapamatovat. Něco takového.
Ale neučí, co je důležité, co je podstata a kterých bodů si musíme všimnout.
Na základce jsem se také setkal s takovým učitelem, no aťsi, když tomu nebudu rozumět, tak o tom prostě budu sám přemýšlet, protože už nejsem dítě.
Mám to.”
Za tři dny jsem pochytil tři různé tance. Ten takzvaný tanec je jen pochycení rytmu a používání ustálených kroků. Ten nejjednodušší tanec ani nemusíte trénovat. Možná je to proto, že aktivně využívám své zkušenosti z hraní dance dance revolution, co jsem hrál na základce, takže s tím nemám moc velké obtíže.

To je úžasné, pan Rudeus je vážně génius.”
Eris se zamračí, když vidí, jak mě Edona chválí. Její srdce je určitě jako v ohni, ona to za celé měsíce nezvládla, ale někdo další to hravě zvládne.
Ale já jsem se za ty tři dny neflákal a neučil se jenom tančit, pozoroval jsem Erisiny potíže. A konečně jsem jasně pochopil, že její tančení je příliš rychlé a strnulé.
Ačkoli se tanec velmi hodí ke stylu Boha Meče, situace se od očekávání zásadně liší; člověk má dělat elegantní kroky do rytmu, ale ona předvádí tu nejvyšší možnou rychlost, a tím naprosto ničí rytmus svého tanečního partnera.
Zdá se, že její základní instinkty jsou tím rušivým rytmem potlačeny. Za každou cenu si trvá na svých vlastních krocích a nenechá se ovlivnit druhými. Tohle je v souboji nadání, ale během tance to může člověka rušit.
Vždyť se musíte sladit s tanečním partnerem. 
 
Edona mi potají řekla, že se ještě nikdy nesetkala s tak nenadaným studentem, ale pravda taková není. Pokud je schopna se pohybovat velkou rychlostí, znamená to, že je schopna tančit. To jen, že způsob, jakým se učí, není příliš vhodný.
Ačkoli její náprava je trochu obtížná, mám v rukávu eso.
Eris, zavři oči a pohybuj se do vlastního rytmu.”
...Na co myslíš, když po mě chceš, abych zavřela oči!”
...pane Rudee?”
Edonina pokerová tvář se mírně rozpadne.
Ne, tak to není. Tihle lidé jsou ale nemravní, to podezíráte takového kavalíra jako já? „Hodlám použít magický trik, aby Eris začala tančit.”
Ech! Taková magie existuje?”
Ne, není to magie, ale magický trik. Je to zázračný fenomén.”
Eris tázavě nakloní hlavu ke straně, ale poslechne mě a zavře oči.
Během hodin šermu se setkala s nespočtem rytmů, s vysokou rychlostí, velmi pěkně vyladěné, ostré, ale žádný pravidelný. Jelikož rytmus se nedá přesně odhadnout, je snadné protivníka z rytmu vyvést, a já rozhodně nedokážu provést tak nevyzpytatelný přirozený rytmus.
Teď budu tleskat a místo aby ses vyhýbala útoku, použij taneční kroky, a nech se ode mě vést.” Tím jsem začal pravidelně, pan~, pan~, pan~. Eris se mi krok za krokem přizpůsobila svými pohyby. Takhle jsme to chvíli zkoušeli a pak jsem nahodile přidal výkřiky.
Haii! Haii!”
Křičím před tlesknutím a Eris na okamžik zpomalí a reaguje jenom na tleskání.
T-tohle!” vykřikne Edona překvapeně.
Eris dál tančí a i když jsou její kroky pořád ještě trochu rychlé, už to není tempo, co se nedá následovat.
Dokázala jste to, dokázala jste to, slečno!”
Opravdu?!”
Edona ji popadne za ruce a na tváři se jí ukáže vzácný rozrušený úsměv.
Eris potěšeně otevře oči a odpoví velkým úsměvem přilepeným na tváři.
Ještě jsi neskončila, neotvírej oči, tenhle pocit si musíš zapamatovat, dobře?”
Co si mám zapamatovat, vždyť jen musím prokouknout falešný útok a vyhnout se tomu pravému!!”
To je pravda, tohle se také učíme během hodin šermu. Na hodinách vyhýbání se útoku předvede Ghyslaine falešný výpad s výkřikem a my se musíme vyhnout skutečnému útoku, aniž by nás ten falešný zmátl. V porovnání s Ghyslaininými falešnými výpady, jenž jsou plné vražedného úmyslu, je velmi snadné následovat moje jednoduché výkřiky.
Jen tak mimochodem v tomhle ohledu jsem mnohem lepší než Eris. Ona je příliš přímočará a nechá se těmi falešnými výpady snadno oklamat.
Eris, věci, co ses naučila v jiných hodinách, se dají aplikovat i jinde. Když někdy narazíš na něco, co ti moc nejde, zkus se zamyslet, jestli ses někdy učila něco podobného, přemýšlej o tom, prosím, ano?”
Eris doširoka rozevře oči, toť velmi neobvyklá věc, ale nehádá se se mnou a kývne. Takhle by už s tančením neměl být problém.
Co se dalo čekat od pana Rudea. Trvalo ti jen jeden rok, než jsi mladou slečnu naučil matematiku.” Zdá se, že jsem Edonu vážně ohromil.
Tys to vážně řekla, myslela sis, že naučit Eris počítat je naprosto beznadějné? Hm, ale opravdu jsem při tom měl spoustu těžkostí. Ale stejně polovina zásluh jde na vrub Ghyslaine, nesmím být domýšlivý.
Já si myslím, Edono, že to je objev, že se šerm podobá tanci.”
Edona se zatváří nevěřícně: viděla jsem zázrak, aach, bůh je tady, zrovna teď jsi přímo přede mnou, že? ...Moc přeháníš.
Ale existuje tanec, při kterém se máchá mečem.”
Ale, opravdu něco takového existuje?”
A-ano, četl jsem o tom v knize.”
Tanec s mečem je v mých vědomostech jasná věc, ale je možné, že na tomto světě nic takového neexistuje.
Psalo se v té knize, odkud ten tanec pochází?”
P-píše se tam, že z pouštní země.”
Poušť... Takže kontinent Begaritto?”
Nejsem si jistý. Možná to pochází od nějaké démonické rasy z kontinentu démonů. Četl jsem, že existuje spoustu malých kmenů a že dokáží tančit s mečem.”
Řekl jsem něco nezodpovědného.
Aha, s tak rozsáhlými znalostmi jsi opravdu fontána informací.” Edona nasadí svou pokerovou tvář, zdánlivě přijala mou vymyšlenou historku.
Správně, Rudeus je úžasný!”
Nevím, proč to Eris prohlásí tak hrdě. Skvělé, ještě víc mě chval.
Já jsem ten typ člověka, co se s chválou zlepší, fuhahahahaha!
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Předchozí                                                                               Následující 

1 komentář: