Mushoku Tensei

Mushoku Tensei

pátek 20. února 2015

Kapitola 15 - Učitelská porada & Neděle (část 4)

Část 4
Pomalu se přesouvám k vnějšímu okraji města a ceny zboží prodělaly výraznou změnu, z pěti zlatých na zhruba jednu zlatku. Pořád je to trochu drahé, ale už je to cena, kterou si mohu dovolit.
Počet zákazníků rozhodně vzrostl, od lidí, co vypadají jako šlechtici, až po dobrodruhy. Vzhledem k tomu, že to je pořád jeden zlatý, tak si to mohu dovolit jen stěží.
Když si zaznamenávám ceny do notýsku, najednou spatřím jeden obchod: je to knihkupectví. Když vejdu dovnitř, je tam překvapivé ticho. Dá se říct, že to je obchod, co povětšinou prodává erotické knihy.
Jsou tam police s dvěma až třemi opisy od jednoho titulu. Jedna kniha stojí zhruba jeden zlatý a některé knihy jsou uložené ve skleněné vitríně. Jejich průměrná cena je kolem osmi zlatých a nejdražší je za dvacet zlatých, to je to nejcennější, co tenhle obchod nabízí?

Majitel obchodu mě má za člověka, co nebude nakupovat, a nepozdraví mě. Jeho úsudek je správný. Opíšu si název knihy a majitel se na mě podezřívavě podívá. Ale ale, žádný problém, vždyť jsem se té knihy nedotkl. A ani jsem ji nevyfotil.
Encyklopedie stojí kolem sedmi zlatých, pokud jeden zlatý je zhruba 1 tisíc, tak potřebuju 7 tisíc. Ach, mami, co to je za směšnost...
Ale jak se dalo čekat, encyklopedické knihy se zdají být vážně drahé. Knižní bestseller <Shigina svolávací magie> je za deset zlatých.
S mým měsíčním platem dvou stříbrných jsem nesplnil podmínky ke koupi.
Nejdražší kniha je <Etiketa královského asurského dvora>, tahle kniha pro mě nemá vůbec žádný význam.
Co vidíš tak zajímavého?” zeptá se mě Eris, pravděpodobně ji trápí, že se jenom dívám a nic si nepíšu.
Ne, jen přemýšlím, že tu není nic moc zajímavého.”
Slyšela jsem o tobě, že máš rád knihy?”
Kdo ti to řekl?”
Táta.”
Tak Philip? Požádal jsem ho o svolení podívat se do knihovny.
M-můžu ti tu knihu koupit.”
To se ti lehce říká, ale máš peníze, Eris?”
Děda mi dá!”
To ano. Ale přílišné rozmazlování není dobré.
I když ji chci...
I když ji chci!
Nechci ji.”
Proč!” Eris našpulí pusu, tohle dělá, když nemá radost. Pokud její nálada bude dál klesat, bude se za mnou hnát jako ďábel. Ale prozatím jsme pořád za vodou, pořád je při smyslech.
Eris, nemůžeš peníze jen tak rozhazovat.”
Co tím myslíš.” Eris stáhne obočí, začíná být víc naštvaná, protože to nechápe. Poslední dobou dokážu postupně odměřit Erisin zlost-měr.
Jak to mám vysvětlit. Když na to přijde, má vůbec cenu šlechtické dcerky učit hodnotě peněz? „Zrovna teď tě něco naučím, Eris. Víš, kolik dostávám?”
...pět zlatých, že?”
Dva stříbrné.”
To je málo!” zakřičí Eris pronikavě a majitel v rohu se zatváří jako: mluvíš moc nahlas.
Ale vůbec ne, ničeho jsem nedosáhl a taky jsem moc mladý, je to pro mě přiměřená částka.” Navíc je tu ještě ta věc, že dostanu peníze na školné.
A-ale Ghyslaine má plat dva zlaté. Copak mě toho neučíš víc, Rudee?”
Ghyslaine už něco dokázala a taky má titul Král Meče. Taky pracuje jako tvůj ochránce, a proto má větší plat.”
A navíc rodina Boreasů má ten svůj zlozvyk. Když se jedná o ně, tak udělají něco v tom smyslu jako: děvčata ze zvířecí rasy dostanou zvláštní péči!
Tak jaký plat bych dostala já?”
Neumíš magii, tvoje technika šermu není nic moc a nemáš žádná dosažení, takže tvůj plat by v nejlepším případě nepřekročil jeden stříbrný.”
Eris nemá slov a kromě výše zmíněného ještě nikdy nedostala kapesné.
Když chceš něco někomu koupit, tak si na to vydělej vlastníma rukama a pak si o tom promluvíme.”
Dobře...” Eris skloní hlavu se vzácně viděným posmutnělým výrazem. Kdyby byla vždycky taková, tak bych to měl mnohem jednodušší...
No, můžeš pana Philipa požádat o nějaké to kapesné.”
Vážně?” Eris zvedne hlavu. Mám pocit, že její náklonnost-měr vůči mě stoupl.
No, i když jí nedávají žádné kapesné, když jí dávají všechno, o co si řekne, je to přehnané rozmazlování. Nejlepší by bylo dát jí trochu peněz a ať se to sama naučí.
Když jsem si zapsal pár dalších význačných titulů, vyšel jsem z knihkupectví ven.
Po celém dni dívání jsem si udělal celkový obrázek o tom, co si chci koupit. 
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Předchozí                                                                               Následující 

2 komentáře: