Mushoku Tensei

Mushoku Tensei

pátek 6. března 2015

Kapitola 17 - Studium jazyků (část 5)

Část 5
Jednoho dne jsem konečně dostal odpověď od Roxy, neměl jsem o ní žádné zprávy téměř celý rok a myslel jsem si, že se můj dopis někam zatoulal, nebo že Roxy už není v království Shirone.
Konečně došel, mám strašnou radost už jen proto, že ten dopis došel. Jak se Shishou má? Potlačil jsem své netrpělivé pocity a vzal si dopis od služebné.
Dopis... nebo spíš balík. Uvnitř je těžká dřevěná truhlice, není tak moc velká, asi jako telefonní seznam. Z truhlice jsem vytáhl dopis a relativně tlustou knihu. Ta kniha nemá žádný nadpis a je vázaná ve zvířecí kůži. Trochu mi to připomíná telefonní seznam.
Nejdřív se podívám na ten dopis. Než jsem ho otevřel, přičichl jsem k němu, je na něm Roxina osobní vůně.

[Pro pana Rudea.
Četla jsem tvůj dopis, co jsi poslal, už je to nějakou dobu, co jsme se viděli, a ty už jsi velký. Nemyslela jsem si, že bys dokázal získat práci domácího učitele vnučky lenního pána Fedoy, to mě vážně udivilo.
Jen tak mimochodem, já jsem na pohovoru o tuto práci pohořela. Možná to má co dělat s konexemi. Kdybych teď nebyla domácí učitel prince, tak bych možná žárlila.
A nejenom to, dokonce se ti poštěstilo se setkat s Králem Meče Ghyslaine a dokonce tě přijala za žáka. Ghyslaine je velmi slavná, vždyť je to číslo čtyři ve stylu Boha Meče. Ach jo, ten pětiletý Rudeus, co mě šmíroval při koupání, je pryč. Úplně ses mi vzdálil. Ale teď k tématu.
Chceš se naučit řeč Démonického Boha, že? Mnoho démonických kmenů má svou vlastní jedinečnou magii, o které lidská rasa ani neví. Pravděpodobně nejsou ani zaznamenané. Pokud budeš umět v řeči Démonického Boha konverzovat, až se v budoucnu vydáš k těm kmenům, možná se něco přiučíš. Samozřejmě se s nimi nejdřív budeš muset spřátelit. Ačkoli pro průměrné kouzelníky je to nemožné, pro tebe by to měla být hračka.
Ze svého nadějného očekávání jsem pro tebe vlastnoručně sepsala výukové materiály. Strávila jsem nad tím docela dost času, takže se k té knížce chovej dobře a udělá mi radost, když ji nevyhodíš nebo neprodáš. Pokud tuhle knihu najdu v obchodě, pravděpodobně se rozbrečím...
Když už mluvíme o obchodech, před několika dny princ potají utekl do města a vrátil se se soškou úplně stejnou jako já. Šaty se dají odepnout a dokonce i mateřské znaménko je na stejném místě, vážně to vůbec nechápu...
Pokud se nic nestane, tak tenhle dopis pošlu.
Roxy.
PS: Pokud máš s sebou na dobrodružné výpravě kouzelnou hůlku, tak se obvykle bereš za kouzelníka.]
Aha.
Ten incident s tím tvým koupáním je nedorozumění, já jsem tě nešmíroval. Já jsem tě viděl jen náhodou, vážně to byla náhoda. I když jsem věděl, kdy přesně se Roxy koupe, ta skutečnost, že jsem ji viděl, byla náhoda, a ten okamžik, kdy jsem šel v té době vědomě běhat, naprostá náhoda.
Ale zpět k dopisu, Ghyslaine je číslo čtyři? Bůh Meče, Císař Meče, Král Meče? Aha, takže jsou dva Císaři Meče, že? Takže je jenom jeden Král Meče? Jelikož na světě je spousta lidí, kteří používají styl Boha Meče, myslel jsem si, že Králů Meče bude přes deset, ale nečekal jsem, že je jenom jeden.
Také se zdá, že Roxina soška náhodou doputovala až do Shirone, princ má vážně skvělý vkus. Ach, ale v porovnání s touhle věcí. Tu knihu, co mi poslala, napsala vlastnoručně ona. Nejsem si jistý, co v ní je, ale vážně není třeba, abys nad tím trávila půl roku, ne? Napsala to výhradně pro mě, takže je jisté, že to je jazyková příručka k řeči Démonického Boha, takže se budu snažit se ji naučit.
Pořádně jsem se posadil a otevřel knihu.
TEĎ ČTU...
Hehe, Rudeus vstupuje do módu čtení knihy.
Tohle je vážně příliš úžasné.”
Podíval jsem se na obsah knihy a vážně jen stěží potlačuju svoje pocity. Tohle je učebnice a mnohem víc připomíná slovník. Překládá veškerá slovíčka řeči Démonického Boha do lidské řeči. Tohle je pravděpodobně výtah ze slovníků v paláci v Shirone.
Každé slovo má podrobný popis, dokonce je tu i výslovnost, úplně všechno. Ale tohle není jediná dojemná část, druhá polovina knihy obsahuje znalosti o kmenech. Tohle nesmíš dělat v tomhle kmeni, tohle nesmíš dělat v jiném kmeni a po straně jsou jakési nevydařené malůvky vysvětlující: „Tohle je charakteristický rys!!”
Skutečnost, že Roxy tohle napsala se srdcem na dlani, je vážně okouzlující.
Nejpodrobnější část o kmeni Migurdů je na celých pět stránek. Roxy se snažila, aby mi umožnila dozvědět se o jejím kmeni, vážně mám pocit, že je okouzlující.
V podstatě má kmen Migurdů rád sladké.”
To jako vážně?
Ale když se nad tím zamyslím, vážně musím před Roxy smeknout, když tohle napsala za méně než rok. Pokud ji kdy ještě potkám, prosím, ...dovol mi ti políbit nohy. Jsem si jistý, že to bude dobrota.
Tak dobře.
Dá se říci, že tahle kniha je moje hlavní učebnice, a ačkoli v předchozím životě mé výsledky nebyly valné, tohle tělo má nezvykle dobrou paměť. Za další půl rok bych měl být schopen celou tuto knihu pokrýt. Alespoň chci umět říct pár jednoduchých vět.
Budu se snažit. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Předchozí                                                                               Následující 

1 komentář: