Mushoku Tensei

Mushoku Tensei

neděle 19. července 2015

Kapitola 30 - Dobrý začátek (část 2)

Část 2
Když chceme zrovna vejít do gildy, svýma bystrýma očima nás zmerkne muž s koňskou hlavou a přijde k nám. „Hej!”
...Nazdar.”
Tenhle chlápek se zase potlouká kolem gildy...? To vážně nepracuje, co?
Ale, dneska jste tu s <P-lovci>.”
Z-zdar, Nokoparo, dlouho jsme se neviděli.”
Zdá se, že chlápek s koňskou hlavou a ještěrčí tvář se znají.

Vážně jsme se dlouho neviděli. Slyšel jsem o tom, Jarile. Zvedli jste se na Céčko. Nevadí vám to? Pokud budete Céčko, tak už nebudete moct pátrat po zvířatech, ne?” řekne Nokopara a navzájem nás porovná. Pak zařehtá. „Aha. Není divu, že se vám vedlo tak dobře, s tou zakázkou vám pomohli <P-Lovci>, co?”
Zdá se, že Jarilova družina se jmenuje <P-Lovci>. Aha, tohle se mi hodí!
Ano! Včera jsme se potkali při pátrání! Naučili nás pár technik, jak hledat domácí mazlíčky!” vymyslel jsem pár náhodných lží.
Ha, ha, zbabělý Jaril má konečně svého vlastního studenta! A je to falešný Supard, hahaha...!”
Tohle nedorozumění nám vážně nahrává. Tenhle chlápek je vážně prosťáček.
Chlap s koňskou hlavou se chvíli směje a najednou se podívá za Jarila. „Hele, kde je Roman, co se s ním stalo?”
Ach, hm... Roman je... mrtvý.”
Vážně, to je smůla.”
Roman by mělo být jméno toho chlápka, kterého Ruijerd včera zabil. Když Nokopara slyšel, že zemřel, tak zareagoval jen mírně. Mezi dobrodruhy pravděpodobně není divné, že někdo zemře. Takže jen tak čirou náhodou to za katastrofu považuju jen já?
Když na to přijde, ani Jarila a Veskel to moc netrápilo, když jsme Romana zabili.
Ale když Roman zemřel, proč si zvedáte řád? Copak nebyl ve vaší družině nejsilnější?”
To...”
Jaril se jednou podívá na mě.
Nokopara zařehtá, ne, odfrkne si a kývne.
Ach— Ho— aha, už nemusíš nic říkat. Takže je to takhle— jelikož máš učedníka, i trocha hrdosti je pořád hrdost!” Nokopara svévolně dojde k vlastnímu závěru, hlasitě poplácá Jarila po zádech a vrátí se dovnitř gildy. Jaril si úlevou oddechne.
Ale co je s tím chlápkem, že se na nás lepí ve dne v noci. Nemůže to být čirou náhodou tím, že by mě měl rád...?
Ne, možná že má oči jenom pro Ruijerda, což by znamenalo... Ne, jen žertuju.
No, pojďme se podívat na zakázky.”
Když vstoupíme do gildy, pořád tam jsou tací, co po nás vrhají zvědavé pohledy. Pro teď bych je měl prostě ignorovat. Je lepší chovat se jako učedníci.
Zatímco koukáme na zakázky jak řádu D, tak řádu B, tak se ptám Jarila: „Jaký je rozdíl mezi sběrem a shromažďováním?”
Ech? Ach, hmm, sběr se týká rostlin, shromažďování se týká magických tvorů...” odpoví mi Jaril mlhavě, ale rozhodně se zdá, že to tak je.
Shromažďování se týká živých bytostí a u neživých organismů to je sběr.
Například zakázka na shromažďování je napsána takto:
C
Zakázka: Shromáždit kožešiny
Odměna: 6 železných mincí
Podrobnosti: kožešiny ze smečkových kojotů 20x
Místo: mimo město
Doba: žádná
Konečný termín: žádný
Zadavatel: gilda dobrodruhů
Poznámky: Máme málo kožešin. Přispějte nám. Tuhle zakázku nesundávejte, jen přineste shromážděné kožešiny k přepážce.
Jak to tak čtu, najednou jsem si vzpomněl, že u toho kupce jsme je prodali za 4 železné mince. Vážně nám zaplatil málo...
Ne, možná že odměna za tuhle zakázku je moc vysoká, obvykle cena takového materiálu není tak vysoká.
Ruijerde.”
Copak?”
Musím se omluvit, myslím si, že bychom měli vydělávat peníze a zvyšovat si řád zároveň.”
...Proč mi to říkáš?”
Pokud to takhle uděláme, tak tu tvoji záležitost budeme muset na chvíli odložit.”
Ačkoli jsem Jarila a Veskel informoval, aby šířili Ruijerdovo jméno, moc toho od nich neočekávám.
Uvažoval jsem o tom.
Zdvořile a s úctou zakázky přijali, a tak v podstatě nebudu zasahovat do jejich práce. Bez zasahování na ně nebudu moct dohlížet. Pokud je někdo uvidí dělat něco nezákonného a oni budou tvrdit, že je k tomu přinutil Ruijerd, budou se jim smát, protože mají vyšší řád než on. Ani nemluvě o tom, že jej druzí vidí jako podvodníka.
Aha. Rozumím.”
Poté, co Ruijerd souhlasil, jsem já a Jaril diskutovali, které zakázky přijmout. 
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


2 komentáře: